Regulamentul de ordine interioară a fost conceput pe
baza Legii Educaţiei Naţionale
nr.1/2011,cu modificarile si completarile ulterioare, a Ordinului nr. 4742/10.08.2016
privind Statutul Elevului, a Contractului colectiv de muncă, a Regulamentului de Organizare şi Funcţionare a
Unităţilor din Învăţământul Preuniversitar,
pe baza propunerilor primite de la cadre didactice, părinţi şi
elevi.
Scopul său este de a completa Regulamentul de Organizare şi Funcţionare a
Unităţilor din Învăţământul Preuniversitar cu prevederi specifice Şcolii
Gimnaziale Bozioru.
Prevederile actualului Regulament de ordine interioară vor fi completate
şi îmbunătăţite periodic de către Consiliul de Administraţie, pe baza
propunerilor primite de la profesori, elevi, părinţi sau la apariţia unor noi
acte normative.
C U P R I N S
Capitolul I. PROBLEME GENERALE
A. Dispoziţii generale
B. Organizarea activităţii în unitatea şcolară
C. Măsuri de securitate şi de protecţie în şcoală
A. Dispoziţii generale
B. Organizarea activităţii în unitatea şcolară
C. Măsuri de securitate şi de protecţie în şcoală
Capitolul II.DISPOZIŢII
INTERNE DE DESFĂŞURARE A ACTIVITĂŢII
A. ELEVI
1.
Frecvenţa elevilor
2.
Ţinuta elevilor
3.
Obligaţiile elevilor
3.1.Obligaţiile elevilor în şcoală
3.2. Obligaţiile elevilor în timpul orelor
3.3.Obligaţiile elevilor în timpul recreaţiilor
3.4.Responsabilităţi
·
Elevii de serviciu în unitatea şcolară
·
Elevii de serviciu în clasă
·
Şeful clasei
4.
Recompense şi sancţiuni
4.1. Recompense
acordate elevilor
4.2. Sancţiuni aplicabile
elevilor
5.
Transferul elevilor
B.
PROFESORI
1. Obligaţii ale conducerii şcolii
2. Obligaţii ale
profesorilor. Norme privind modul de completare a condicii de prezenţă
3. Obligaţii ale
dirigintelui
4. Obligaţiile profesorului de serviciu în unitatea
şcolară
5. Sancţiuni disciplinare
6. Comisii
C.
OBLIGAŢIILE
PERSONALULUI DIDACTIC, AUXILIAR ŞI DE ÎNTREŢINERE
1. Obligaţii
2. Sancţiuni
CAPITOLUL I. PROBLEME GENERALE
A.
DISPOZIŢII GENERALE
Şcoala Gimnazială Bozioru îşi desfăşoară
activitatea în conformitate cu legislaţia în vigoare, cu normele stabilite de
către Ministerul Educaţiei Naționale,
Inspectoratul Şcolar Judeţean Buzău, aplicând în acelaşi timp
prevederile Contractului colectiv de muncă.
Regulile de disciplină stabilite prin aceste documente sunt obligatorii pentru toţi angajaţii, pe întreaga durată a anului de învăţământ, aceştia trebuind să acţioneze pentru aplicarea lor întocmai.
Elevii sunt obligaţi să respecte prevederile Regulamentului de Ordine Interioară.
Părinţii sunt solicitați să sprijine şi să ajute şcoala, să prezinte propuneri în vederea creşterii calităţii muncii, a ordinii şi a disciplinei în şcoală şi în afara ei, pentru realizarea obiectivelor învăţământului.
B. ORGANIZAREA ACTIVITĂŢII ÎN UNITATEA ŞCOLARĂ
Programul de lucru
în cadrul şcolii este următorul:
Clase
Clasa pregătitoare între orele 8:00–12:00, ora este de 35 de minute, cu o pauză de 20 minute;
Clase
Clasa pregătitoare între orele 8:00–12:00, ora este de 35 de minute, cu o pauză de 20 minute;
Clasele I-IV între orele 8:00-13:00, ora este de 50 de
minute, pauza de 10 minute, pauza mare de 20 minute;
Clasele V-VIII între
orele 8:00-14:00, ora este de 50 de minute, pauza de 10 minute, pauza mare de
20 minute.
Notă: Pe timp
nefavorabil (toamnă-primăvara) orarul poate fi schimbat la propunerea CA spre
ISJ Buzău pentru reducerea timpului de așteptare a microbuzului școlar de către
elevii de la Școala Fișici care au domiciliul in satul Scăieni și în satul
Nucu.
Accesul
elevilor în şcoala se face pe poarta 2, laterală (zona Biserică).
Pe uşa de
intrare a profesorilor vor putea intra
numai acei elevi, însoţiţi de părinţi, care au aprobarea conducerii şcolii.
Orele de
consultaţii acordate elevilor şi/sau părinţilor se vor desfăşura pe baza unui
program stabilit şi aprobat de conducerea şcolii.
Secretariat: 8.30-10.00.
Bibliotecă: 8.00-15.00.
Programul personalului de întreţinere,
îngrijire, al fochistilor se va stabili în raport cu cerinţele specifice ale
şcolii, pe durata întregii săptămâni ținând cont de anotimp.
Obligaţii ale
angajaţilor şcolii
1. Fiecare cadru
didactic, cât şi personalul administrativ sunt obligaţi să-şi cunoască
atribuţiile ce le revin ca angajaţi în învăţământ, pe linia muncii, ordinii şi
disciplinei, sănătății și securității în muncă, situații de urgență prevăzute
în normele ce le reglementează.
Conducerea şcolii va aduce la cunoştinţă,
ori de câte ori este nevoie, schimbări ale normărilor şi măsuri stabilite de
Consiliul de administraţie sau forurile superioare.
2. Semestrial se
vor afişa în cancelaria şcolii și pe canalele online proprii principalele
documente care direcţionează activităţile în perioada următoare, cadrele
didactice având astfel posibilitatea, în permanenţă, să urmărească modul de
organizare a activităţii şi participarea lor la aceasta. Tot în cancelarie se
va afişa graficul serviciului pe şcoală
al profesorilor şi al elevilor de serviciu.
3. Profesorii sunt
obligaţi să respecte orarul, intrând în clasă imediat ce s-a sunat.
4. Prezenţa la
serviciu a personalului este obligatorie, nu se admit întârzieri, absenţe nemotivate
sau nerealizări ale orelor prevăzute în programul zilnic. Pentru eventualele
învoiri, este obligatorie aprobarea scrisă a conducerii şcolii, cu
obligativitatea celui învoit de a asigura suplinirea orelor.
5. În cazul în care
unii profesori realizează activităţi la alte ore decât cele prevăzute în orar
(lecţii, ore de dirigenţie, aplicaţii practice, etc.), este necesară aprobarea
conducerii şcolii.
6. În cazuri cu
totul deosebite, orice absenţă de la ore va fi anunţată la secretariatul
şcolii, pentru ca directorul să poată asigura înlocuitorul necesar, astfel
încât clasele să nu rămână nesupravegheate.
7. Fiecare membru
al colectivului este obligat să contribuie prin eforturile, atitudinea şi
comportamentul său la asigurarea unui climat corespunzător muncii din şcoala
noastră, la ridicarea continuă a prestigiului şi autorităţii ei în faţa
elevilor, părinţilor, a comunităţii locale.
8. Se interzice
lovirea elevilor, folosirea de cuvinte jignitoare sau insulte la adresa lor,
ameninţări, persecuţii de orice fel, răzbunări, indiferent de motivele ce se
pot invoca.
C. MĂSURI DE SECURITATE ÎN ŞCOALĂ
1. Accesul elevilor în şcoală se
face pe poarta nr. 2 laterală (zona Biserică). Uşile se vor încuia la cinci
minute după începutul fiecărei ore şi vor fi supravegheate de Ingrijtiorul
şcolii. După începutul orelor se va permite accesul în şcoala numai pe baza
carnetului de elev. Elevii care întârzie vor fi trecuţi pe o listă care va fi
predată directorului unităţii şcolare, la sfârşitul programului.
2. Accesul elevilor în clasă se va permite astfel:
Ø
Ciclul primar, ușa B;
Ø
Ciclul gimnazial, ușa A.
La sfârşitul programului, elevii
vor aștepta în curtea școlii și se vor îmbarca în microbuzul școlar la poarta 2
(zona Biserică), sub coordonarea elevului responsabil stabilit de conducerea
școlii.
3. În cazul unei situaţii de urgenţă
elevul de serviciu va da semnalul de alarmă sunând cu clopoțelul și anunțând
prin voce situația respectivă, informat fiind de profesorul de serviciu.
4. Este interzisă părăsirea incintei unităţii şcolare în
pauze (pericol de accidente rutiere şi întârzieri la ore). În cazul unor
situaţii speciale, pentru a putea părăsi incinta şcolii, în timpul programului
şcolar, elevii vor prezenta la ieşire un bilet de voie obţinut de la profesorul
diriginte, profesorul de seviciu sau de la directorul şcolii. Nu se permite
ieșirea elevilor la grupul sanitar în timpul orelor, doar elevii din ciclul
primar cu acordul profesorului pentru învățământul primar făra sa deranjeze
ora.
5. Se interzice introducerea şi
folosirea în incinta şcolii a armelor albe, a materialelor explozive, a
spray-uri lacrimogene-paralizante, a materialelor pirotehnice, a altor obiecte
şi substanţe care pot pune în pericol siguranţa şi securitatea elevilor şi a
cadrelor didactice.
6. Este interzis elevilor
să lanseze anunţuri false cu privire la amplasarea unor materiale explozibile
în perimetrul unităţii de învăţământ.
7. Elevul de serviciu
pe şcoală va respecta cu stricteţe programul, va ţine legătura cu profesorul de
serviciu;
8. Persoanele străine
care solicit accesul în şcoală pentru
rezolvarea anumitor probleme vor putea intra pe la poarta nr. 2 (zona Biserică)
după care vor fi legitimate de către elevul de serviciu sau de femeia de serviciu.
Accesul acestora este permis la secretariatul şcolii, la direcţiune sau la
cancelarie. Nu este permis accesul părinţilor în şcoală, în sălile de clasă
sau pe coridoare în timpul orelor de
curs.
9. În orice situaţie
de urgenţă aparută în şcoală, profesorii vor anunţa conducerea şcolii, care va
lua măsurile cuvenite.
10. Încălcarea prevederilor
menţionate se va sancţiona conform Regulamentului şcolar şi Regulamentului de
Ordine Interioară.
Capitolul II.DISPOZIŢII
INTERNE DE DESFĂŞURAREA ACTIVITĂŢII
- ELEVI
1. Frecvenţa elevilor
1.1. Frecvenţa
elevilor la curs este obligatorie.
1.2. Părintele/
tutorele legal al elevilor poate solicita învoirea acestuia, in limita a 20 de
ore de curs pe semestru. Cererile scrise se prezintă învăţătorului sau
dirigintelui. Recuperarea materiei pierdute revine elevului.
1.3. Nu este permisă
învoirea elevilor de la ore, cu excepţia cazurilor de participare la diverse
activităţi cu specific şcolar (olimpiade, concursuri, festivaluri etc). În
aceste situaţii, învoirea se face de către conducerea şcolii, la solicitarea
profesorului care îndrumă elevii respectivi prin întocmirea unui referat.
1.4. În cazul îmbolnăvirilor, elevul este obligat să prezinte
adeverinţe medicale, în maximum 7 zile de la reluarea activităţii.
2. Ţinuta elevilor
2.1. În şcoală, este obligatoriu ca elevii să poarte o ținută decentă,
curată. Este interzisă purtarea unor articole vestimentare indecente şi a
accesoriilor care nu se pretează mediului şcolar.
2.2. Profesorul/
învăţătorul care în timpul orelor constată la un elev/ la mai mulţi elevi o
ţinută neconformă cu prevederile actualului regulament va informa dirigintele
care va înştiinţa familia elevului şi va
lua măsurile disciplinare ce se impun.
3. Obligaţiile elevilor
3.1. Obligaţiile elevilor
în şcoală
1.
Elevii trebuie să aibă un comportament
civilizat, dovedind prin aceasta respect pentru numele şcolii în care învaţă.
2.
Elevii nu au voie să aducă jigniri şi să
manifeste agresivitate în limbaj şi în comportament sau atitudini ostentative
şi provocatoare faţă de colegi şi faţă de personalul din învăţământ.
3.
Este interzis oricărui elev să aducă în
clasă sau în şcoală persoane străine, să fie aşteptat de alte persoane în
şcoală sau în curtea şcolii.
4.
Nu se aduc la şcoală alimente cu care se
face murdărie: seminţe, dulciuri, sucuri, înghețată etc. Gustarea se serveşte
numai în timpul pauzelor, iar hârtiile şi ambalajele resturilor de mâncare se
aruncă în containerele din curte. Nu se intră cu pachetele de mâncare în
grupurile sanitare.
5.
Elevii nu au voie să aducă şi să
difuzeze în şcoală materiale care prin conţinutul lor cultivă violenţa şi
intoleranţa;
6.
Se interzice introducerea în şcoală a
materialelor vizuale-auditive cu caracter obscen şi imoral, precum şi a
cărţilor de joc.
7.
Se interzice cu desăvârşire părăsirea curţii şcolii în
timpul pauzelor.
8.
Dacă în timpul pauzelor vremea este
nefavorabilă, elevii stau pe coridoare, protejând pereţii acestora şi
materialele expuse.
9.
Elevii nu au voie să alerge pe holurile
şcolii.
10.
Când sună de intrare, elevii
se încolonează în curte pe clase şi intră în şcoală sub supravegherea învaţătorului sau a
profesorului de serviciu.
11.
Imediat ce sună de intrare, fiecare elev
intră în clasă, îşi ocupă locul în bancă şi îşi pregăteşte cele necesare pentru
lecţie în cea mai perfectă linişte.
12.
Elevii au obligaţia să poarte asupra lor
carnetul de elev, să-l prezinte învăţătorului/ profesorului, pentru consemnarea
calificativelor/notelor.
13.
Elevii
trebuie să utilizeze cu grijă manualele şcolare primite gratuit şi să le
restituie în stare bună la sfârşitul anului şcolar. În cazul distrugerii/
deteriorării manualelor şcolare primite gratuit, elevii vinovaţi înlocuiesc
manualul deteriorat cu un exemplar nou, corespunzător disciplinei, anului de
studiu şi tipului de manual deteriorat, iar în caz de imposibilitate, achită
contravaloarea acestuia.
14.
Elevii scutiţi de efort fizic au
obligaţia de a fi prezenţi la orele de educatie fizică, putându-le fi atribuite
sarcini organizatorice.
15.
Este interzisă folosirea de
către elevi a toaletelor destinate profesorilor.
16.
Este interzis jocul cu mingea în şcoală sau
alte jocuri ce pot periclita sănătatea elevilor în afara orelor de educaţie
fizică.
17.
Se interzice elevilor să intre sau să
rămână în şcoală atunci când nu au activităţi organizate de cadrele didactice.
18.
Stricăciunile provocate de elevi în
clase, pe coridoare sau în curte vor fi sancţionate, iar reparaţiile/
contravaloarea acestora vor fi suportate de părinţii celor vinovaţi în cel mai
scurt timp. În cazul în care vinovatul nu se cunoaşte, răspunderea materială
este colectivă (a clasei).
19.
Se interzice părăsirea şcolii în timpul
orelor de curs. Dacă, în cazuri excepţionale (boală, participarea la o
competiţie organizată de şcoală...), elevul trebuie să părăsească şcoala, el
este obligat să solicite permisiunea profesorului/ a învăţătorului care predă
la ora respectivă, care îl poate învoi pe propria răspundere, dar va consemna
absenţa în catalog. Profesorul-diriginte/ învăţătorul va motiva absenţa numai
după ce va lua legătura cu familia elevului.
20.
În situaţii excepţionale (de întârziere
sau de lipsă a profesorului de la oră), elevii rămân în clasă sub conducerea
şefului clasei şi desfăşoară, în perfectă ordine şi linişte, activităţi de
muncă independentă, pentru a nu deranja celelalte clase.
21.
Este interzis elevilor:
·
să distrugă documente şcolare, precum
cataloage, carnete de elev, foi matricole;
·
să deterioreze bunuri din patrimoniul
şcolii.
24. Elevii care
distrug baza materială a şcolii vor fi sancţionaţi disciplinar şi sunt obligaţi
să înlocuiască sau să plătească obiectele distruse în maxim 48 de ore;
3.2. Obligaţiile elevilor în timpul orelor
1. Imediat ce s-a
sunat de intrare, elevul va pune pe bancă rechizitele, cartea, caietele
necesare pentru ora respectivă şi carnetul de elev.
2. Se interzice utilizarea
telefoanelor mobile in timpul orelor de curs, al examenelor si al
concursurilor; prin exceptie de la aceasta prevedere, este permisa utilizarea
telefoanelor mobile in timpul orelor de curs, numai cu acordul cadrului
didactic, in situatia folosirii lor in procesul educativ sau in situatii de
urgenta. Este interzisa fotografierea sau filmarea in incinta scolii, fara
acordul conducerii unitatii de invatamant. Este interzisa postarea de materiale
cu imagini/video fără abrobarea directorulu școlii.
3. Când este ascultat, elevul este
obligat să prezinte profesorului / învăţătorului caietul de teme şi carnetul de
elev, dacă acesta i le cere.
4. Toti elevii clasei ascultă cu atenţie răspunsurile
colegilor şi nu intervin decât cu permisiunea profesorului/ a învăţătorului.
5. În timpul lecţiilor, elevii trebuie să asculte cu atenţie
explicaţiile profesorului/ ale învăţătorului, să ia notiţe şi să nu aibă
preocupări sau manifestări de natură să conturbe buna desfăşurare a lecţiei.
6. Elevii care perturbă procesul de
învăţământ prin vociferări, injurii sau alte activităţi diferite de cele
instructiv-educative vor fi sancţionaţi conform regulamentului şcolar şi sunt
obligaţi să dea notă explicativă profesorului, dirigintelui şi conducerii
şcolii.
7. Nu se aruncă niciun fel de obiect pe geamuri, nu se lasă
murdărie în bănci, nu se stoarce buretele de la tablă pe parchet, nu se aruncă
apa folosită la ora de desen prin clasă.
8. La sfârşitul orei, elevii îşi vor aşeza lucrurile în
bancă, se vor ridica în picioare pentru a saluta profesorul/ învăţătorul, apoi,
cu permisiunea acestuia, se vor încolona pentru a ieşi în pauză.
9. Se interzice tuturor elevilor să se apropie, să manipuleze
sau să folosească instalaţiile electrice, aparate şi materiale de laborator, calculatoare,
imprimante, video-proiectoare, ecrane de proiectie, instalaţii de apă, aparatură sportivă etc în absenţa
cadrelor didactice.
3.3. Obligaţiile
elevilor în timpul recreaţiilor
1.
Pe timp frumos, elevii vor ieşi în pauze
în curtea şcolii.
2.
Pe coridoare nu se aleargă, nu se ţipă
şi nu se fluieră, nu se aruncă resturi de mâncare sau de hârtii.
3.
Elevul este obligat să păstreze
curăţenia clasei, a curţii, a coridoarelor, a grupurilor sanitare. Este
interzis să se scrie pe mesele de curs, pe uşi, pe mobilierul şcolii.
4.
Se interzice introducerea zăpezii în
localul şcolii, aruncarea cu bulgări sau spălarea cu zăpadă.
5.
Este interzisă folosirea în joacă a
obiectelor care pot cauza accidente sau a tipurilor de jocuri care pot fi
periculoase.
3.4. RESPONSABILITĂŢI
a) Elevul de serviciu în unitatea şcolară
1. În fiecare zi se stabileşe câte un
elev de serviciu din clasa a VIII-a care
participă la ore.
2.
Elevul de serviciu pe şcoală poartă ecuson.
3. Este subordonat
profesorului de serviciu pe scoală şi va ţine permanent legătura cu acesta,
pentru orice problemă. Anunţă profesorul de serviciu pe şcoală despre orice
nereguli constatate.
4. În timpul serviciului pe şcoală are o ţinută şi un comportament civilizat.
4. În timpul serviciului pe şcoală are o ţinută şi un comportament civilizat.
5. Închide uşa de la intrarea elevilor după ce a
sunat de intrare şi o deschide imediat după ce a sunat de ieşire sub
supravegherea femeii de serviciu și a profesorului de serviciu.
6. Nu va permite
intrarea în şcoală a persoanelor străine, decât cu acordul conducerii sau a
profesorului de serviciu, notând într-un caiet destinat evidenţei persoanelor care
intră în şcoală numele şi prenumele tuturor acestor persoane.
7. În caz de
urgenţă, se prezintă la profesorul de serviciu, la directorul școlii pentru
informare.
8. Încălcarea
prevederilor se va sancţiona conform Regulamentului
şcolar şi a Regulamentului de ordine
interioară.
b) Elevii de serviciu în clasă
1. Zilnic, elevii efectuează serviciul pe clasă, în baza unui grafic întocmit de profesorul diriginte.
1. Zilnic, elevii efectuează serviciul pe clasă, în baza unui grafic întocmit de profesorul diriginte.
2. Elevii de
serviciu pe clasă verifică starea clasei şi a face eventualele retuşuri; la
sfârşitul cursurilor până la plecarea ultimului coleg din sală, verifică starea
clasei şi o predau personalului de îngrijire.
3. Elevii de serviciu urmăresc prezenţa elevilor pe întreaga durată a cursurilor şi comunică profesorilor, la începutul fiecărei ore, lista elevilor absenţi.
4. Asigură creta sau marker şi buretele pentru tablă, întreţin curăţenia tablei.
5. Veghează la păstrarea curăţeniei în clasă, atrag atenţia elevilor să nu arunce hârtii sau resturi alimentare pe pardoseală şi să folosească pentru acestea coşul de gunoi.
6. Aerisesc clasa pe durata pauzelor.
7. Verifică dacă s-a păstrat integritatea tuturor bunurilor (calculatoare, imprimanta, video proiector) şi sesizează imediat dirigintelui sau conducerii şcolii neregulile constatate.
3. Elevii de serviciu urmăresc prezenţa elevilor pe întreaga durată a cursurilor şi comunică profesorilor, la începutul fiecărei ore, lista elevilor absenţi.
4. Asigură creta sau marker şi buretele pentru tablă, întreţin curăţenia tablei.
5. Veghează la păstrarea curăţeniei în clasă, atrag atenţia elevilor să nu arunce hârtii sau resturi alimentare pe pardoseală şi să folosească pentru acestea coşul de gunoi.
6. Aerisesc clasa pe durata pauzelor.
7. Verifică dacă s-a păstrat integritatea tuturor bunurilor (calculatoare, imprimanta, video proiector) şi sesizează imediat dirigintelui sau conducerii şcolii neregulile constatate.
c) Şeful clasei
Pentru asigurarea unui climat de ordine şi disciplină la nivelul fiecărei clase, păstrarea integrităţii bunurilor din dotare şi realizarea legăturii dintre colectivul de elevi şi diriginte, profesor sau conducerea unităţii şcolare, se instituie funcţia de şef al clasei.
Şeful clasei este numit de dirigintele clasei dintre elevii cu un comportament exemplar şi cu o situaţie bună la învăţătură, în urma consultării colectivului de elevi al clasei. În absenţa şefului clasei, dirigintele numeşte operativ un înlocuitor al acestuia.
Atribuţiile şefului clasei sunt:
1. Veghează asupra păstrării ordinii în clasă pe durata pauzei sau în lipsa profesorului din clasă;
2. Atrage atenţia elevilor care au un comportament necuviincios faţa de colegi, deteriorează bunurile din sala de clasă şi aduce la cunoştinţa dirigintelui aceste abateri;
3. Controlează la începutul programului zilnic starea bunurilor care aparţin clasei şi sesizează, dirigentului sau conducerii şcolii neregulile constatate;
4. Informează profesorii clasei, dirigintele sau conducerea şcolii despre doleanţele, propunerile, iniţiativele sau nemulţumirile colectivului de elevi;
5. Coordonează activitatea elevilor de serviciu pe clasă;
6. Este membru în Consiliul clasei.
Pentru asigurarea unui climat de ordine şi disciplină la nivelul fiecărei clase, păstrarea integrităţii bunurilor din dotare şi realizarea legăturii dintre colectivul de elevi şi diriginte, profesor sau conducerea unităţii şcolare, se instituie funcţia de şef al clasei.
Şeful clasei este numit de dirigintele clasei dintre elevii cu un comportament exemplar şi cu o situaţie bună la învăţătură, în urma consultării colectivului de elevi al clasei. În absenţa şefului clasei, dirigintele numeşte operativ un înlocuitor al acestuia.
Atribuţiile şefului clasei sunt:
1. Veghează asupra păstrării ordinii în clasă pe durata pauzei sau în lipsa profesorului din clasă;
2. Atrage atenţia elevilor care au un comportament necuviincios faţa de colegi, deteriorează bunurile din sala de clasă şi aduce la cunoştinţa dirigintelui aceste abateri;
3. Controlează la începutul programului zilnic starea bunurilor care aparţin clasei şi sesizează, dirigentului sau conducerii şcolii neregulile constatate;
4. Informează profesorii clasei, dirigintele sau conducerea şcolii despre doleanţele, propunerile, iniţiativele sau nemulţumirile colectivului de elevi;
5. Coordonează activitatea elevilor de serviciu pe clasă;
6. Este membru în Consiliul clasei.
4.
Recompense şi sancţiuni
4.1. Recompense acordate elevilor
Elevii care obţin rezultate remarcabile
în activitatea şcolară şi extraşcolară şi se disting prin comportare exemplară
pot primi următoarele recompense:
a) evidenţiere, de către profesor/ director, în faţa colegilor clasei;
b) evidenţiere, de către director, în faţa colegilor de
şcoală sau în faţa consiliului profesoral;
c) comunicare verbală sau scrisă adresată părinţilor, cu
menţiunea faptelor deosebite pentru care elevul este evidenţiat;
d) burse de merit sau recompense materiale acordate de
stat, de agenţi economici sau de sponsori;
e) premii, diplome, medalii;
f) premiul de onoare al unităţii de învăţământ.
4.2. Sancţiuni aplicabile elevilor
Elevii care săvârşesc fapte care aduc atingere regulamentului şcolar vor
fi sancţionaţi la propunerea comisiei de disciplină din şcoală, daca faptele
s-au petrecut in perimetrul scolii sau in cadrul activitatilor extrascolare
organizate de scoala, după cum urmează:
a) Observaţia individuală
Se aplică elevilor de către
diriginţi/ învăţători sau director şi se consemnează în caietul dirigintelui. Sancţiunea nu atrage şi alte măsuri disciplinare.
a) Mustrarea scrisă constă în dojenirea elevului, în scris,
la propunerea consiliului clasei sau a directorului, de către
diriginte/învăţător şi director.
Se aplică în scris
la propunerea consiliului clasei sau a directorului de către diriginte/
învăţător. Documentul scris va fi înmânat părinţilor/ tutorilor legali sub
semnătură.
Sancţiunea se înregistrează în catalogul clasei,
precizându-se numărul documentului.
Sancţiunea
se consemnează în raportul consiliului clasei prezentat consiliului profesoral
la sfârşitul semestrului sau al anului şcolar.
Sancţiunea
este însoţită de scăderea notei la purtare.
b) Scăderea notei la purtare cu un punct pentru fiecare 10
absenţe nemotivate sau la 10% absenţe nejustificate din numărul de ore pe semestru
la o disciplină.
Dacă elevul
căruia i s-a aplicat o sancţiune menţionată la punctele a, b dă dovadă de un comportament ireproşabil pe o perioadă de cel
puţin 4 săptămâni de şcoală până la încheierea semestrului/ anului şcolar,
prevederea privind scăderea notei la purtare, asociată sancţiunii, se poate
anula.
Anularea este decisă de cel care a aplicat sancţiunea.
Anularea este decisă de cel care a aplicat sancţiunea.
Contestaţiile împotriva sancţiunilor se adresează, în
scris, consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ, în termen de 5 zile
de la aplicarea sancţiunii.
Contestaţia se soluţionează în termen de 30 de zile de la depunerea acesteia la secretariatul unităţii de învăţământ.
Hotărârea consiliului de administraţie este definitivă.
Contestaţia se soluţionează în termen de 30 de zile de la depunerea acesteia la secretariatul unităţii de învăţământ.
Hotărârea consiliului de administraţie este definitivă.
Elevii care încalcă regulamentele, normele şi instrucţiunile în vigoare,
vor fi sancţionaţi în funcţie de gravitatea faptelor săvârşite, după cum
urmează:
a) observaţie şi
mustrare individuală pentru:
- perturbarea orelor de curs;
- perturbarea orelor de curs;
- ţinută
neregulamentară;
- aruncarea/lovirea
cu lapte și cornul în locuri nepermise/a colegilor;
- comportament
necivilizat în timpul transportului școlar;
- manifestări zgomotoase în săli de clasă, holuri, gesturi brutale asupra mobilierului.
- manifestări zgomotoase în săli de clasă, holuri, gesturi brutale asupra mobilierului.
b) mustrarea în
faţa Consiliului clasei pentru:
- folosirea unui limbaj trivial în relaţiile cu colegii.
- folosirea unui limbaj trivial în relaţiile cu colegii.
c) mustrarea scrisă
înmânată părinţilor pentru:
- lovirea şi distrugerea tablelor de scris, mobilierului, aparatelor şi instalaţiilor din laboratoare, calculatoarelor, monitoarelor, imprimantelor, video proiectoarelor;
- lovirea şi distrugerea tablelor de scris, mobilierului, aparatelor şi instalaţiilor din laboratoare, calculatoarelor, monitoarelor, imprimantelor, video proiectoarelor;
- repetarea
comportamentului necivilizat în timpul transportului cu microbuzul școlar:
- degradarea instalaţiilor electrice (comutatoare, prize, lămpi) și a instalațiilor din grupurile sanitare;
- fumatul în incinta şcolii.
- degradarea instalaţiilor electrice (comutatoare, prize, lămpi) și a instalațiilor din grupurile sanitare;
- fumatul în incinta şcolii.
A. PROFESORI
1.
Obligaţii ale
conducerii şcolii
Prin conducerea şcolii se înţelege:
directorul şcolii şi Consiliul de administraţie.
Conducerea şcolii răspunde în faţa M.E.N.
şi a Inspectoratului Şcolar, a colectivului didactic, de organizarea judicioasă
a întregii activităţi din instituţie, de organizarea ştiinţifică a procesului
de învăţământ, de modul cum sunt realizate planurile şi programele adoptate, de
dezvoltarea bazei didactico-materiale şi întreţinerea ei.
Conducerea
şcolii este obligată :
- să respecte
atribuţiile ce-i revin potrivit articolelor 20, 21, 22, 23 din Regulamentul de organizare şi funcţionare
a învăţământului preuniversitar/31 august 2016;
- să organizeze munca colectivului didactic şi
a personalului didactic-auxiliar şi nedidactic, potrivit legislaţiei în vigoare
;
- să stabilească orarul,
activităţile profesionale, cultural-artistice şi sportive extraşcolare;
-
să constituie şi să urmărească activitatea comisiilor metodice;
-
să organizeze, să îndrume şi să
controleze întregul proces instructiv -educativ;
-
să repartizeze judicios sarcinile
permanente pe fiecare membru al
colectivului, conform cu fişa postului ;
-
să colaboreze în permanenţăcu Consiliul
reprezentativ al părinţilor, ceilalţi factori implicaţi în desfăşurarea
procesului de învăţământ;
-
să examineze, să ia în considerare
observaţiile, propunerile şi sugestiile persoanelor încadrate în unitate;
-
să asigure păstrarea şi dezvoltarea
bazei didactico-materiale a şcolii;
-
să urmărească, cu ajutorul colectivelor
comisiilor metodice, parcurgerea integrală a materiei cuprinse în programele
şcolare, organizarea şi desfăşurarea etapelor de evaluare sumativă;
-
să asigure respectarea normelor
igienico-sanitare, de sănătate și securitate în muncă, de prevenire și stingere
a incendiilor, de circulaţie rutieră.
2. Obligaţii ale
profesorilor
Personalul didactic desfăşoară o activitate complexă şi de mare
responsabilitate în vederea realizării sarcinilor ce-i revin în domeniul pregătirii
şi educării multidimensionale a elevilor.
Profesorii răspund în faţa conducerii şi a forurilor superioare de
calitatea muncii şi de rezultatele obţinute în instruirea şi educarea elevilor.
Cadrele didactice sunt grupate în
comisii metodice, îndrumate de
către responsabili numiţi de Consiliul
de administraţie.
Ele se preocupa de perfecţionarea
activităţii didactice şi pedagogice, de amenajarea şi dotarea cabinetelor şi
laboratoarelor, precum şi de organizarea diferitelor activităţi cuprinse în
calendarul de acţiuni al şcolii.
Cadrele
didactice sunt obligate :
- să aplice prevederile Legii Educaţiei Naţionale,
Regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ
preuniversitar de stat si Statutul Elevului;
- să studieze, să-şi însuşească şi să pună în
practică prevederile curriculumului naţional;
- să desfăşoare activităţi de
documentare şi studiu individual în vederea perfecţionării profesionale
continue;
- să-şi
întocmească proiectarea didactică anuală şi semestrială, conform metodologiilor
aprobate de MEN; acestea vor fi avizate de conducerea şcolii;
- să respecte
cu stricteţe disciplina muncii specifică unităţii de învăţământ (fişa postului,
orar, regulament de ordine interioară etc.);
- să
completeze corect şi la termen documentele şcolare (cataloage, carnete de
elev);
-
să parcurgă integral programa şcolară la toate clasele;
- să pregătească şi să realizeze orele
de predare din norma didactică, înscriind zilnic în condica de prezenţă
conţinutul activităţilor desfăşurate;
- să respecte durata orei de curs şi să utilizeze cu
eficienţă maximă această perioadă;
- să efectueze serviciul pe şcoală şi
să-şi îndeplinească toate obligaţiile ce îi revin;
- să pregătească temeinic lucrările
practice (experimente, demonstraţii, lucrări de laborator);
- să noteze sistematic rezultatele
fiecărui elev, să corecteze corespunzător şi în termen lucrările elevilor,
caietele de teme, etc.;
- să organizeze ore de consultaţii şi
meditaţii în şcoală, cu participarea elevilor cu rezultate slabe şi a elevilor
din clasele terminale (în vederea pregătirii examenelor de final); să realizeze
pregatirea suplimentară a elevilor pentru participarea la olimpiadele şcolare;
- să folosească materialele şi
mijloacele de învăţământ din dotare şi să se preocupe de îmbogăţirea bazei
materiale a şcolii, să realizeze obligaţiile ce le revin în amenajarea de
cabinete şi laboratoare, să confecţioneze material didactic nou, adecvat
programelor şcolare, conform prevederilor planurilor manageriale ale catedrelor
şi comisiilor metodice;
- să participe activ la activităţile
metodice în cadrul comisiilor metodice şi
cercurilor pedagogice, consfătuirilor, schimburilor de experienţă, etc.,
în scopul perfecţionării permanente, să participe la cursurile de perfecţionare
organizate periodic, să-şi realizeze toate obligaţiile primite în acest cadru;
- să îmbunătăţească necontenit activitatea de diriginte,
organizând şi conducând efectiv activitatea din clasa respectivă;
- să consemneze în
catalog absenţele elevilor;
- să verifice zilnic ţinuta elevilor;
- să realizeze în termenele fixate
de conducerea şcolii toate sarcinile stabilite;
- să nu consume băuturi alcoolice
înainte şi în timpul programului şcolar;
- să nu scoată sub niciun motiv elevii de la ore fără
aprobarea conducerii şcolii;
- să asigure transparenţa privind activitatea şcolară,
precum şi a documentelor şcolare primare;
- să prelucreze elevilor prevederile Regulamentului de
ordine interioară,
- să urmărească respectarea acestor
prevederi, să propună sancţionarea elevilor la care se înregistrează abateri;
- notele acordate elevilor vor fi
în raport cu numărul orelor din planul de învăţământ repartizat fiecărui obiect
de studiu ;
- analiza tezelor
şi consemnarea notelor în catalog se face cu cel puţin două săptămâni înainte de încheierea
semestrului.
- să îndrume şi să supravegheze activităţile
extracurriculare ale elevilor, orientându-i către cele recreativ-educative
(vizionări de spectacole, acţiuni sportive) sau organizând excursii,
participări la manifestaţii culturale, etc.
- să realizeze o colaborare permanentă
cu familia, solicitând-o activ în formarea şi educarea copiilor;
-
să nu întârzie, să nu părăsească orele, să nu absenteze fără aprobarea
conducerii şcolii;
- să evite desfăşurarea în spaţiile
şcolii a activităţilor politice ;
- să evite în spaţiul şcolar unele
dispute neprincipiale, de natură să umbrească prestigiul profesiei de educator;
- să evite discuţiile critice cu elevii
şi părinţii, pe tema competenţei de specialitate sau pedagogie a altor cadre
didactice, precum şi cele care vizează aspecte ala vieţii personale a acestora;
- să organizeze activităţi educative, de
orientare profesională, şedinţe cu părinţii, lectorate, vizite la domiciliu;
- să păstreze ordinea, curăţenia şi
bunurile materiale din şcoala;
- să respecte normele de tehnica
securităţii muncii, paza contra incendiilor, normele de educaţie sanitară şi de
protecţie a mediului înconjurător;
- să aibă un comportament corect în relaţiile
cu ceilalţi colegi, cu elevii şi cu părinţii acestora; să aibă in permanenţa o
ţinută corectă, decentă, să militeze pentru ridicarea prestigiului şcolii;
- să nu fumeze în incinta scolii, să nu
vină la şcoală sub influenţa băuturilor alcoolice;
- în cazul absenţei unui profesor orele
acestuia vor fi suplinite de profesorii prezenţi în şcoală sau de cadrele
didactice auxiliare;
- profesorii nu au dreptul să învoiască
elevii de la participarea la programul şcolar, decât în situaţia de urgenţă
medicală.
În şcoală este interzisă pedeapsa corporală, precum si
agresarea verbala, fizica sau emotionala a elevilor.
Norme privind modul de completare a
condicii de prezenta
Condica de prezenţă este documentul
care certifică activitatea ce o desfăşoară zilnic (pe ore) cadrele didactice.Completarea condicii se realizează de fiecare cadru didactic conform orarului aprobat de directorul unităţii la începutul anului şcolar. Completarea se va face cu multă grijă, citeţ, fără a se omite ore, iar directorul va semna sub ultima rubrică, urmărind tematica consemnată de profesor care trebuie să se coreleze cu planificarea calendaristică semestrială.
Toate cadrele didactice vor semna condica de prezenţă înainte de a intra la ore. Nu se admit ştersături, adăugiri nejustificate, alte semne şi modificări sau semnături ale altor persoane în locul celor în cauză. Eventualele precizări, neconcordanţe sau neefectuări ale orelor sunt consemnate numai de directorul şcolii, care va opera cu cerneală roşie.
Condica de prezenţă se încheie zilnic cu semnătura directorului care răspunde de calitatea şi cantitatea muncii desfăşurate de cadrele didactice, nesemnarea orelor însemnând abatere de la respectarea regulamentului de ordine interioară, a nerespectării sarcinilor din fişa postului şi a prevederilor Statutului cadrelor didactice.
3. Obligaţii ale dirigintelui
Profesorul
diriginte răspunde de întreaga problematică a colectivului de elevi.
Dirigintele
are următoarele obligaţii:
- să cunoască situaţia familială a
elevilor;
- să completeze fişele de observaţie
psiho-pedagogică pentru toţi elevii din clasă;
- să consilieze şi să răspundă de toate
problemele care se ivesc la nivel de clasă; relaţiile dintre diriginte şi elev
trebuie să fie deschise, nestresante;
- să ţină legătura permanent cu familiile elevilor, să-i ţină la curent
pe părinţi cu întreaga activitate şcolară şi extraşcolară a elevilor;
- prezintă în Consiliul Profesoral
materiale scrise în legatură cu situaţii de amânare, privind încheierea
situaţiei la învătatură sau corigenţă, precum şi abaterile grave ale elevilor,
care se comunică şi în scris părinţilor prin secretariatul şcolii;
- completează numele elevilor şi
celelalte date în cataloage şi în carnetul de elev după certificatul de naştere
al elevilor;
- răspunde de corectitudinea mediilor
generale;
- urmăreşte îndreptarea greşelilor din
cataloage, sesizate de conducerea şcolii;
- numără săptămânal absenţele elevilor
şi trimite avertismentele la timp părinţilor acestora;
- la încheierea cursurilor anului
şcolar, dirigintele prezintă clasamentul pe medii;
- fiecare diriginte prezintă elevilor,
sub semnatură, prevederile Regulamentului Regulamentului de Ordine Interioară.
4.
Obligaţiile
profesorului de serviciu în unitatea şcolară
Serviciul în şcoală este organizat de către
conducerea unităţii şi se desfăşoară zilnic, între orele 8-14.
Graficele vor fi afişate în timp
util. Obligaţia de a efectua serviciul pe şcoala o au toate cadrele didactice
ale şcolii.
Luni:
prof. Stan Florentina + înv. Bucur Cătălina;
Marți:
Nicolae Marius
Miercuri:
Prof. Radu Evelina + prof. Vlășceanu Diana Cristina;
Joi:
Prof. Popescu Corina
Vineri:
prof. Grama Lenuța + prof. Bucur Corina.
Atribuţiile profesorului de serviciu
sunt:
a) Se prezintă la director pentru a fi
informat asupra evenimentelor/ problemelor deosebite ce se vor desfăşura în
ziua în care este de serviciu;
b) Deschide dulapul pentru cataloage
dimineaţa, le verifică;
c) Controlează punctualitatea
prezentării elevilor la cursuri şi prin sondaj, ţinuta vestimentară şi ia
măsuri regulamentare în cazul constatării unor nereguli;
d) Ia act în mod nemijlocit sau prin
intermediul elevilor de problemele conflictuale care apar între elevi, de
abaterile de la disciplina şcolară săvârşite de aceştia sau alte nereguli
apărute în şcoală şi încearcă rezolvarea lor operativă; pentru faptele
deosebite solicită sprijinul conducerii şcolii;
e) Nu permite prezenţa nejustificată pe
culoare sau în sălile de clasă a persoanelor străine; dă îndrumările necesare
celor care doresc să ia legătura cu profesorii şcolii sau să se adreseze
serviciilor de specialitate;
f) Supraveghează respectarea normelor de
protecţie a muncii, P.S.I. şi de protecţie a mediului; ia măsuri operative în
caz de necesitate, comunică în caz de dezastre naturale, incendii cu elevul de
serviciu;
g) Informeaza conducerea şcolii
despre aspectele importante petrecute în
timpul efectuării serviciului şi propune măsuri de înlăturare a unor
disfuncţionalităţi şi de îmbunătăţire a activităţii şcolare;
h) Profesorul de serviciu pe şcoală are
dreptul să dea dispoziţii personalului de întreţinere în scopul remedierii
diverselor probleme ce apar în timpul serviciului său.
i. Este prezent la intrarea elevilor in
scoala si răspunde de tot ce se petrece în şcoala în timpul serviciului său.
j. Răspunde de securitatea elevilor şi
informează imediat conducerea şcolii/ profesorii de serviciu despre orice
încălcare a prevederilor legale. Ia măsuri necesare de respectare a legii
urmărind să nu se fumeze, interzicerea consumului de băuturi alcoolice şi de
droguri, utilizarea de materiale explozibile şi inflamabile (petarde,
pocnitori, etc, utilizarea de arme artizanale şi de orice alt tip, a
spray-urilor lacrimogene şi paralizante, a altor materiale care pun în pericol
viaţa şi securitatea elevilor şi personalului unităţii).
k. Controlează la sfârşitul programului
cataloagele şi asigură securitatea acestora în locul special destinat.
l. La terminarea perioadei de serviciu,
notează în caietul special, care se găseşte in cancelarie, deficienţele
semnalate, măsurile luate în perioada cât a fost de serviciu.
m. Îşi desfăşoară activitatea respectând
prevederile R.O.I.
n. colaborează cu conducătorul
microbuzului școlar și coordonează urcarea în ordine a elevilor în microbuzul
școlar, dă indicații elevului responsabil.
5. Sancţiuni
disciplinare
Încalcarea
obligaţiilor de serviciu se consideră abateri disciplinare şi se sancţionează.
Responsabilii
comisiilor metodice sunt obligaţi să ia măsuri în vederea prevenirii abaterilor
personalului, iar cînd s-au săvârşit abateri să propună sancţiuni disciplinare
conducerii şcolii.
Sacţiunile
disciplinare au un rol preventiv şi umanitar. Ele se iau în considerare la
stabilirea calificativelor anuale.
Se consideră
abateri disciplinare :
-
absenţe nemotivate de la activităţi,
întârzieri;
-
nerespectarea programului zilnic de
lucru;
-
încalcarea disciplinei de serviciu;
-
neîndeplinirea obligaţiilor din Regulamentul
de Ordine interioară, din Regulamentul şcolar, din Fişa postului cu atribuţiile
de serviciu;
Sancţiunile disciplinare care se
pot aplica personalului personalului didactic, personalului didactic auxiliar,
precum şi cel de conducere, de îndrumare şi de control în raport cu gravitatea
abaterilor, sunt (cf. Legii 1/2011 ):
a) observaţie scrisă;
b) avertisment;
c) diminuarea salariului de bază, cumulat, când este cazul, cu indemnizaţia de conducere, de îndrumare şi de control, cu până la 15%, pe o perioadă de 1—6 luni;
d) suspendarea, pe o perioada de până la 3 ani, a dreptului de înscriere la un concurs pentru ocuparea unei funcţii didactice superioare sau pentru obţinerea gradelor didactice ori a unei funcţii de conducere, de îndrumare şi de control;
e) destituirea din funcţia de conducere, de îndrumare şi de control din învăţământ;
a) observaţie scrisă;
b) avertisment;
c) diminuarea salariului de bază, cumulat, când este cazul, cu indemnizaţia de conducere, de îndrumare şi de control, cu până la 15%, pe o perioadă de 1—6 luni;
d) suspendarea, pe o perioada de până la 3 ani, a dreptului de înscriere la un concurs pentru ocuparea unei funcţii didactice superioare sau pentru obţinerea gradelor didactice ori a unei funcţii de conducere, de îndrumare şi de control;
e) destituirea din funcţia de conducere, de îndrumare şi de control din învăţământ;
5.
COMISII
La nivelul
unităţii de învăţământ funcţionează următoarele comisii:
1. cu caracter permanent;
2. cu caracter temporar;
3. cu caracter ocazional.
Comisiile cu caracter permanent sunt:
a) Comisia pentru curriculum;
b) Comisia de evaluare şi asigurare a calităţii;
c) Comisia pentru perfecţionare şi formare continuă;
d) Comisia de securitate şi sănătate în muncă şi
pentru situaţii de urgenţă;
e) Comisia pentru controlul managerial intern;
f) Comisia pentru prevenirea şi eliminarea
violenţei, a faptelor de corupţie şi discriminării în mediul şcolar şi
promovarea interculturalităţii;
g) Comisia pentru programe şi proiecte educative.
Comisiile cu caracter
permanent sunt stabilite pe baza Deciziilor elaborate la începutul anului
școlar și aduse la cunoștința personalului.
Comisiile
cu caracter permanent îşi desfăşoară activitatea pe tot
parcursul anului şcolar, comisiile cu caracter temporar îşi desfăşoară
activitatea doar în anumite perioade ale anului şcolar, iar comisiile cu
caracter ocazional sunt înfiinţate ori de câte ori se impune constituirea unei
astfel de comisii, pentru rezolvarea unor probleme specifice apărute la nivelul
unităţii de învăţământ.
Comisiile
cu caracter temporar şi ocazional sunt stabilite pe baza
Deciziilor elaborate la inceputul anului școlar și aduse la cunoștința
personalului.
C.
OBLIGAŢIILE PERSONALULUI DIDACTIC, PERSONALULUI AUXILIAR ŞI DE ÎNTREŢINERE
Tot personalul este obligat să respecte întocmai ordinea şi disciplina, prevederile legale, dispoziţiile M.E.N., ale Inspectoratului Şcolar şi ale conducerii şcolii.
Personalul angajat este obligat :
- să
respecte atribuţiile prevăzute de art. 42, 44 si 49 din Regulamentul de
organizare şi funcţionare a învăţământului preuniversitar;
-
să se prezinte la muncă punctual, să
respecte programul de lucru stabilit
prin obligaţiile generale de serviciu.
Timpul de
lucru pentru întregul personal se stabileşte astfel:
-
pentru personalul didactic, conform
orarului şi atribuţiilor stabilite de conducerea şcolii;
-
pentru ceilalţi angajaţi, în
conformitate cu atribuţiile speciale prezentate de conducerea şcolii la
începutul anului şcolar:
- contabil: zilnic, două ore în intervalul 08.00 - 14.00;
- ingrijitor: 07.00 – 15.00;
- muncitor întreținere-fochist-ingrijitor:
o 06.00 – 14.00 pe timp de iarnă ce necesită încălzirea
unităților;
o 07.00 – 15.00 pe timp normal ce nu necesită încălzirea
unităților.
- șofer: conform orarului și traseulu: program cu o deviere de maximum 5 minute :
Ø 6:45 plecare de la
Gavanele,
Ø 6:55 – 7:00 plecare de la Nucu,
Ø 7:05 SC. Gavanele (nu sunt copii care rămân la Gavanele),
Ø 7:15 SC Fisici,
Ø 7,20 Scaieni,
Ø 7:40 SC Bozioru,
Ø 7:45 Riu,
Ø 7:55 la Avram.
Ø 12:05 plecare de la Bozioru, Riu, La Avram 12,30
SC Bozioru...
Ø 13:00 plecare,
Ø 13:10 SC Fisici,
Ø 13:20 Scaieni,
Ø 13:40 Gavanele,
Ø 13:50 Nucu,
Ø 14:00 parcare Gavanele.
Personalul
didactic semnează în condica de prezenţa aflată în cancelarie (la intrarea la
ore), iar personalul de întreţinere în condica de prezenţă aflată la locul destinat
de directorul școlii (holul școlii lâng ușa de la cancelarie).
Prezenţa
la activitate şi respectarea programului de munca stabilit sunt obligatorii.
Învoirea de la program se acceptă pe baza cererii scrise şi aprobată de
conducerea şcolii, iar întârzierea sau absenţa de la program se va comunica din
timp conducerii, pentru a lua măsurile organizatorice ce se impun. Concediile medicale se anunţă la secretariatul
şcolii în 24 ore de la obţinere; certificatele medicale se depun la
secretariatul şcolii în timp de maximum 30 zile de la emitere dar astfel încât să poată fi luate în calculul
salariului din luna respectivă (se vor depune până la sfârşitul lunii pentru
care au fost emise).
Pentru
absenţe nemotivate la ore sau pentru acţiuni care determină îndepărtarea
elevilor de la orele de curs, cadrele didactice vor fi supuse sancţiunii
Statutului Personalului Didactic.
Organizarea
oricărui tip de manifestare colectivă cu caracter extraşcolar care se va
desfăşura prin implicarea de cadre didactice şi elevi va fi adusă la cunoştinţă conducerii şcolii
cu cel puţin 7 zile înainte de desfăşurarea evenimentului pentru a obţine
avizul. În caz contrar, toate responsabilităţile revin persoanelor care au
organizat acţiunea respectiva.
Personalul de
întreţinere şi curăţenie va asigura curăţenia, igiena şi întreţinerea spaţiilor
şcolare, a curţii şi a instalaţiilor anexe, a împrejurimilor şcolii stabilite
de către directorul școlii.
Neîndeplinirea sarcinilor conduce la atribuirea de sancțiuni.
Toate
persoanele încadrate în muncă vor avea o comportare corectă în cadrul
relaţiilor de serviciu, promovând întrajutorarea cu toţi membrii colectivului.
Este
interzisă prezența la program sub influența băuturilor alcoolice, a consumului
de droguri etc.
OBLIGATIILE
PĂRINȚILOR
- Părinții/tutorii
nu au acces în spațiul unităților școlare, excepție făcând în situațiile când
aceștia ajută la echiparea preșcolarilor, elevilor din clasele pregătitoare, cu
acordul profesorului de serviciu și a directorului sau când au probleme
deosebite de adus la cunoștința conducerii unității școlare.
-
Părinții/tutorii așteaptă preșcolarii în spațiile special destinate.
-
Părinții/tutorii sunt OBLIGAȚI să ofere un dialog bazat pe RESPECT cu cadrele didactice;
în cazul în care se depășește limita decenței sunt rugați să părăsească
unitatea școlară și invitați să se prezinte la o altă dată.
DISPOZIŢII FINALE
1.
Nerespectarea prevederilor prezentului
regulament se consideră abatere disciplinară şi se sancţionează în conformitate
cu legislaţia în vigoare.
2.
De respectarea prezentului Regulament de
ordine interioara răspunde întreg personalul didactic, şi nedidactic care îşi desfăşoară
activitatea în şcoli și GPN Bozioru.
Prezentul Regulament
a fost prezentat în
ședința Consiliului profesoral din data de 14.09.2017 și
aprobat de
către Consiliul de administraţie al şcolii în data de 21.09.2017.
Director,
Prof.
Staicu Dănuț
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu